МЛОГО ВИ ДОБРА РАСОЛНИЦА

Одамна још док сам била дете нешто се сети, кад поп беше дошал да свети воду за славу. Играо се ја клиску с још нека децу комшичета по авлију, кад куче налаја иде неки. Погледа ја, оно поп истурил мешину и иде отуд. Питује има ли ји моји дом?Ја реко има ји туј су, ајде напред, и улезомо заједно у кућу. Мати месеше баницу, башта седеше уз астал а стара баба лежеше болесна у кревет на сламарицу.Поп туј обави обичај, свети водицу, ал све ми нешто невесел, онакој алев дојде у лице.Ко да је целу ноћ пил, протресе се нешто сав.Башта га понуди с ракију али он нетеја, него потражи расолницу ако имамо пинул би. У имамо млого лепу расолницу, ма црвена појима немаш каква је ма мртва уста да ју пију, одговори башта.Пристаде поп, ће попије једно лонче. Башта погледа по там, по овам ма нема у кво да му наточи, па се бркну под бабин кревет и там најде некву чинијицу, и отиде да му наточи расолницу. Донесе башта и суну му, он натеже ма све попи на искап.Леле што ви добра расоница поче поп да ју вали, кад би пинул још малко добро би било.Донесе башта још, поп пије а оно му некако добро на душу, па поче па да ју вали е овакву расолницу несам скоро пил. Овакву расолницу сваки домаћин у кућу треба си има. А ја дете ко дете ћута , ћута па се излете, ма имамо ми колко оћеш, друге године ју попијемо, али саг како се пацов удави у кацу ич несмо 202813_4628247830783_888194667_oпипнули. Мати и башта ме погледаше обојица, па сас очи ко сас стреле да ме прострелише, ја се оћута, видо да погреши. Леле кад се поп наљути , па кад поче онуј посуду од земљу да удара. А мене ми докриве, ма жал ми за бабу па му реко да не удара јако ковиче, има баба да се љути она си у тој ковиче иде по улице, и стоји си вој туј под кревет. Она стара и болесна жена па немож да излази напоље. Ау, кад си он па тој чу ма побледе ко крпа, ма отиде си нетеја ни да чека башта неку пару да му даде за светење водицу.

Оставите одговор

