МОЈА БАБА МИЛАНА

Ко саг да гледам моју баба Милану, кад се дигне јутром из онија њојан железни, таблени кревет, сас сламарицу и вежен јастук  напуњен сас сламу, па одозгор кревет прекријен сас чергу. Кад промени сламу у онуј сламарицу а кревет буде висок, ма немож се ми деца укачимо горе све док ни баба не подигне на њојан кревет да се поиграмо малко и да се слама лепо сталожи. И саг пантим бабину премену кад почне да се облачи. Прво облече једну белу блузу од пртено платно, дугачку на доле ко аљина, она ју зовеше рекља, па таг узне онуј њојну шарену каницу па се сас њу неколко пут умота око струк, туј каницу је све носила док је била жива. Па опаше вунену вутару некад зеленку, некад шаренку. Зеленка је била више за дом за по кућу, а шаренку опасује кад се премени да иде негде у гости. Горе облече вунен костим, па преко њег вигаре, на ноге обује вунене чарапе доколенице тури штруфле и обује сандале. Начешља се сплете косу и забради шамију на главу. А ја, дете ко дете, волим све тој да гледам кво баба работи. Вечером замеси леб у једну голему ванглу. Прво тури просејано брашно, па се суне за један поголем вилџан куде си чува подквас од јушерашњо тесто да увати квасац, и тој све изврне у оној брашно и замеси леб да би ноћом стасувал. А ујутру се дигне рано па донесе дрвени круг из подрум, па на њег премеси онај леб и лепо га уваља у брашно па га тури у тепсију сачека га да још јемпут надојде и после га пече у релну. Кад га истури из тепсију, оно леб голем ко воденични точак, па све на благо мирише. Истури га из тепдију па га умота у вунен месаљ да се поврне, е таг се ко сунђер направи, мртва уста да га једу колко је убав. Баницу кад сучеше, 93874090_610486866204813_6275146982679904256_nона седне на онуј малу столичку сас три ногара, а круг тури на онуј шутару малко по височку од троношку, узне сукаљку и за час насуче коре па ји испече одозгор на плотну од шпорет, па кад направи баницу и саг ми благо кад се сетим. По некад за доручак откине, од оној тесто што је замесила за леб, па ни испржи мекике, некад млечницу направи од млеко и брашно. важно увек је имало за једење, кад какво. Млого сам волела да се снебивам око бабину вутару докле она готви јело, а ја се гњетем час од једну, час од другу страну, увек си некво најдем да заорујем. Ал баба се снајде, узне комат лебац па ми топне у онуј запршку од маз црни лук и лебац па ми суне да ме замаје, и саг ми благ тај лебац кад се сетим.

2 Одговора на “МОЈА БАБА МИЛАНА”

Постави коментар